Polecane, Aktualności, Aplikacja mobilna, Region, Regiony
ZUS przestrzega przed atakami oszustów. Na czym polega spoofing?
Jedną z nowych metod na oszustwo jest podszywanie się pod konsultantów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych – informuje ubezpieczyciel. Spoofing telefoniczny to nic innego jak coraz popularniejsze oszustwo polegające na podszywaniu się pod dowolny numer lub nazwę kontaktu.
Choć telefon odbiorcy wyświetla informację o dzwoniącym lub piszącym wiadomość, w rzeczywistości dzwoni lub pisze ktoś inny. Takich zgłoszeń jest coraz więcej – informuje Anna Ilukiewicz z warmińsko-mazurskiego oddziału ZUS.
W ostatnich dniach otrzymujemy od klientów zgłoszenia z informacją, że otrzymali połączenia z numeru infolinii ZUS 22 560 16 00 -wyświetlany na telefonie klienta – gdzie osoba łamaną polszczyzną zapytała, czy klient potwierdza zmianę numeru telefonu do konta PUE oraz czy w imieniu ZUS ma poinformować banki o zmianie numeru telefonu.
Jak dodała Anna Ilukiewicz, konsultanci infolinii ZUS nie dzwonią do klientów w sprawie zmiany numerów telefonów do konta na Platformie Usług Elektronicznych ZUS, czy zmiany numerów telefonów w bankach. Te informacje są potrzebne oszustom do kradzieży pieniędzy.
Autor: L. Tekielski
Redakcja: B. Świerkowska-Chromy