Uczyć się, aby być
„Uczyć się, aby wiedzieć, uczyć się, aby działać, uczyć się, aby żyć wspólnie, uczyć się, aby być” tak brzmią cztery filary, wyzwania edukacji XXI wieku, które znalazły się w raporcie Międzynarodowej Komisji do Spraw Edukacji dla UNESCO z 1996.
Do dziś nie straciły na aktualności. Zatem kogo ma kształcić współczesna szkoła? Z jakich absolwentów świat będzie miał pożytek? Z humanistów, czy ze specjalistów? I czy jedno wyklucza drugie? O tym w Wieczorze z reportażem i zaproszonymi gośćmi – dr Renatą Makarewicz z Instytutu Filologii Polskiej na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim, kierownikiem Ośrodka Kształcenia Metodycznego Wydziału Humanistycznego oraz Wojciechem Tańskim, konsultantem ds. edukacji polonistycznej i diagnostyki edukacyjnej w Warmińsko- Mazurskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli.
Na Wieczór z reportażem zaprasza Alicja Kulik:
PRZECZYTAJ TAKŻE