Aktualności, Aplikacja mobilna
To jedna z największych kampanii społecznych w Europie. Kolejarze dbają o bezpieczeństwo na przejazdach
Trwa jedna z największych w Europie kampanii społecznych Polskich Linii Kolejowych: Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko”. Jej celem jest promowanie bezpieczeństwa i ograniczanie skutków brawury zarówno kierowców, jak i pieszych na przejazdach kolejowo-drogowych.
W 2018 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oznakowały czternaście tysięcy przejazdów kolejowo-drogowych żółtymi naklejkami. Informacje pozwalają w sytuacji niebezpiecznej szybko wstrzymać ruch na linii kolejowej. W 2019 roku koleje interweniowały ponad 4300 razy właśnie dzięki numerom telefonów umieszczonych na żółtej naklejce PLK. W stu sześćdziesięciu siedmiu przypadkach wstrzymany był ruch pociągów, co prawdopodobnie pozwoliło uniknąć niebezpiecznych zdarzeń.
PLK inwestuje w sprzęt i modernizuje infrastrukturę – to działania w ramach wartego blisko 76 milionów złotych Krajowego Programu Kolejowego. Bezkolizyjne przejazdy, wymienione rozjazdy, nowe tory i nowoczesne systemy sterowania ruchem bezpośrednio wpływają na poprawę bezpieczeństwa na sieci kolejowej.
Autor: B. Gajlewska
Redakcja: A. Dybcio