Polacy pokochali zakupy online. Bardzo duży wzrost sprzedaży
W ostatnich latach wzrosła popularność zakupów online – wynika z raportu „Polaków Portfel Własny: Polacy w Sieci”, przygotowanego przez Santander Consumer Bank. Już blisko 60 proc. respondentów robi zakupy online częściej niż w poprzednich latach.
Patryk Perliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Klientami Biznesowymi z Santander Consumer Banku powiedział, że wzrost zakupów internetowych występuje w każdej grupie wiekowej.
Zakupy w sieci są uwielbiane przez wszystkich, niezależnie od tego, w jakim są wieku. Wyniki przeprowadzonego badania pokazały, że każda grupa ankietowanych kupuje online częściej niż kiedyś. Okazuje się, że wzrost częstotliwości korzystania z kanału e-commerce był najbardziej widoczny wśród czterdziestolatków – ponad dwie trzecie z nich zauważyło u siebie taką tendencję
– zauważył.
Zgodnie z raportem Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci” 47 proc. Polaków spędza najwięcej swojego czasu wolnego w sieci na robieniu zakupów online, a 6 na 10 ankietowanych, którzy kupują online zauważyło, że aktualnie robi to częściej niż w latach poprzednich.
86 proc. Polaków kupuje artykuły na platformach typu Allegro czy Amazon. Najwyższy odsetek osób korzystających z takich stron internetowych znajduje się wśród osób między 18 a 29 rokiem życia (91 proc.) oraz pięćdziesięciolatków (91 proc.). Zgodnie z raportem najrzadziej korzystają z nich konsumenci powyżej 60. roku życia – w tej grupie jest to 74 proc.
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 7-22 lutego 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków korzystająca z internetu. Próba n = 1000.
Źródło: PAP
Redakcja: Ł. Sadlak