Elbląg, Aktualności, Aplikacja mobilna
Oszust podał się za pracownika banku. Kobieta straciła 5 tysięcy złotych
Kolejna ofiara internetowych oszustów straciła pieniądze. Tym razem do mieszkanki Elbląga zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika działu bezpieczeństwa banku, którego była klientką. Namówił ją do założenia aplikacji chroniącej konto.
Swoją wiarygodność potwierdził numerem weryfikacyjnym, znał też imię i nazwisko kobiety i ostatnie cyfry jej karty płatniczej. Powiedział, że udało się zablokować nieuprawnione przelewy z konta i tym samym uratować jej pieniądze. Zachęcił do pobrania i zainstalowania „bezpiecznej” aplikacji pod pretekstem usunięcia wirusów z telefonu i usprawnienia komunikacji z bankiem. Z konta zniknęło 5 tysięcy złotych – informuje Jakub Sawicki z zespołu prasowego Komendy Miejskiej Policji w Elblągu.
Aplikacja umożliwiła przestępcy zdalny dostęp do konta. Ten rodzaj oszustwa na terenie Elbląga odnotowano po raz pierwszy, ale w Polsce podobne przypadki miały już miejsce. Oszuści zmieniają jedynie pretekst, pod którym dzwonią. Należy zachować ostrożność i zgłaszać takie sytuacje w banku oraz powiadomić policję.
Autor: M. Stankiewicz
Redakcja: A. Chmielewska