Olsztyn szuka sposobu na reklamowy chaos
Chaos reklamowy jest jedną z większych bolączek polskich miast. Dzięki odpowiednim przepisom być może już wkrótce uda się to zmienić. Prace nad takimi rozwiązaniami trwają także w stolicy Warmii i Mazur.
W Olsztynie odbyło się już kilka spotkań, które mogą być pomocne w opracowaniu uchwały krajobrazowej, m.in. z dziennikarzem Piotrem Sarzyńskim zajmującym się problematyką przestrzeni publicznej, Aleksandrą Stępień-Dąbrowsą ze stowarzyszenia Miasto Moje a w Nim oraz Ewą Zielińską ze stowarzyszenia Miastodwa.
Przy założeniach uchwały krajobrazowej dla Olsztyna może także pomóc spotkanie z Lechem Kaczoniem – prezesem Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Prezentacja przybliży europejskie przykłady kształtowania przestrzeni publicznej jak pokaże jak jest ona wykorzystywana dla celów informacyjnych, promocyjnych i reklamowych. O tym wszystkim będzie można posłuchać 21 października (piątek) o godzinie 17 w sali 219 olsztyńskiego ratusza.
(bsc)