Strona główna Radio Olsztyn
Posłuchaj
Pogoda
Olsztyn
DZIŚ: 4 °C pogoda dziś
JUTRO: 3 °C pogoda jutro
Logowanie  

Od ogłoszeń w prasie do reklam w Google – krótka historia marketingu


Współcześni przedsiębiorcy, mając dostęp do różnorodnych narzędzi i praktyk marketingowych, są w stanie opracować skuteczną strategię, perfekcyjnie dopasowaną do swoich potrzeb oraz oczekiwań klientów. W świecie Internetu, nowych technologii oraz innowacyjnych rozwiązań łatwo jednak zapomnieć o tradycyjnych formach promowania produktów i usług, które zapoczątkowały szeroko pojęty marketing. Jaką drogę przeszła jednak ta dziedzina, aż przyjęła dobrze nam znaną formę reklam w sieci?

Historia marketingu – kiedy to się zaczęło?

Znany wielu współczesnym przedsiębiorcom Philip Kotler uważa, że za historycznego marketera uznać można Arystotelesa. Starożytny filozof znany jest bowiem ze swojej retorycznej specjalności, polegającej na doskonaleniu umiejętności oratorskich i pisarskich. Myśliciel w swoich rozważaniach skupiał się bowiem na tym, jak namówić lub zmotywować odbiorców do określonych działań za pomocą różnorodnych środków perswazji. Doktrynę tę przypisać można współczesnej definicji marketingu, którego zakres działań obejmuje zaspokajanie potrzeb nabywców w celu osiągnięcia pewnych korzyści sprzedażowych.

Terminem tym w przyjmowanym obecnie znaczeniu zaczęto się jednak posługiwać dopiero na początku ubiegłego wieku. Co wpłynęło na jego współczesne brzmienie?

Marketing mix

Kompozycja marketingowa to złożony obszar powiązanych ze sobą elementów, tworzących zintegrowany system oddziaływania na rynek. Płynnie przechodząc od 4P, przez 7P, aż do 4C, nie opracowano jednak idealnego modelu, który przyniósłby satysfakcjonujące efekty każdej firmie wykorzystującej go w swojej strategii sprzedażowej.

Od marketingu 1.0 koncentrującego się na produkcie i jego cechach, aż do marketingu 4.0 uznającego kastomizację za najważniejszy punkt wszelkich działań przedsiębiorczych założenia promocyjne przeszły niemałą przemianę. Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii oraz powstawaniem nowych środków przekazu można spodziewać się szeregu innych modyfikacji związanych ze światem handlu. Postęp w tym obszarze doprowadził nas jednak do sytuacji, w której największą rolę odgrywają wirtualne formy reklamy. Marketing internetowy stał się jednym z najważniejszych sposobów rozszerzania świadomości marki i pozyskiwania nowych klientów.

Digital marketing, czyli promowanie marki na szeroką skalę

Internet oferuje niemal nieskończony zasób możliwości. Współcześni przedsiębiorcy coraz częściej decydują się więc na wykorzystywanie cyfrowych narzędzi promocyjnych. Pozycjonowanie strony internetowej, Google Ads czy oferty w mediach społecznościowych to tylko kilka skutecznych sposobów na rozszerzanie świadomości marki i zwiększanie sprzedaży. Jedną z kluczowych zalet tej formy marketingu jest bez wątpienia możliwość dotarcia do klientów z całego świata przy stosunkowo niskich kosztach. Opracowanie skutecznego planu działania nie należy jednak do najłatwiejszych zadań. Mnogość różnorodnych rozwiązań, szereg specjalistycznych narzędzi oraz wybór właściwych metod to problemy spędzające sen z powiek wielu właścicielom stron internetowych. Z tego typu komplikacjami doskonale radzą sobie jednak agencje marketingowe, takie jak Grupa iCEA. Znając najnowsze doniesienia ze świata e-commerce oraz mając dostęp do wielu zaawansowanych metod, specjaliści są w stanie kompleksowo zadbać o rozwój niejednego biznesu. Sporządzą oni plan reklamowy, dzięki któremu każda, nawet najmniejsza firma osiągnie sukces.

 

Artykuł sponsorowany

Przeczytaj poprzedni wpis:
Czy zmienią się zasady parkowania? Ministerstwo wyjaśnia

Nie będzie zmian dotyczących możliwości zatrzymania lub postoju samochodu na drodze dla pieszych - poinformowało Ministerstwo Infrastruktury. W nawiązaniu do nieprawdziwych i wprowadzających w błąd doniesień...

Zamknij
RadioOlsztynTV