Nauka obsługi petenta
Urzędnicy z olsztyńskiego magistratu będą się uczyć jak obsługiwać petenta, by po wizycie w urzędzie, wyszedł w pełni zadowolony.
Kurs będzie dotyczyć w szczególności sposobu obsługi klientów nieprzychylnych urzędnikom. Urząd Miasta w Olsztynie rozpisał przetarg dla firm szkoleniowych, na który odpowiedziało 10 firm. Informację o przetargu ratusz zamieścił w Biuletynie Informacji Publicznej na swoich stronach internetowych.
Szkolenie, które zaplanowano dla 40 urzędników, ma się odbyć w czerwcu. Tytuł brzmi „Obsługa interesanta, jak umiejętnie reagować na skargi i wzburzenie”. Urzędnicy – odgrywając scenki – mają się nauczyć, jak reagować na obraźliwe, agresywne uwagi, krytykę, manipulację i nieuczciwość.
Mają także znaleźć sposoby na to, jak radzić sobie ze stresem i negatywnymi emocjami, aby nie stały się one przeszkodami w wypełnianiu służbowych obowiązków. Jak podkreślają olsztyńscy urzędnicy sytuacje, w których urzędnik ma kontakt z agresywnym petentem, nie są częste. (gol/as)