Lucyna Jasińska: konsumenci, miejcie się na baczności!
Coraz bliżej Black Friday, a z nim szaleństwo promocji. Lucyna Jasińska, Rzecznik Konsumentów Powiatu Olsztyńskiego, apeluje do kupujących, aby zachowali szczególną rozwagę i nie ulegali intencjonalnemu odczytywaniu reklam. Mówiła o tym w Porannych Pytaniach Radia Olsztyn.
Jak podkreśla rzecznik Jasińska, choć prawo nakłada na przedsiębiorców obowiązek informowania o najniższej cenie z 30 dni przed promocją, to sami konsumenci często nie sprawdzają cen i kupują pod wpływem impulsu.
Agresywny marketing i promocyjne chwyty wymagają od nas większej czujności. Rozwaga jest kluczem, aby uniknąć błędów i rozczarowania zakupem. Świadome zakupy to nie uleganie pokusom i dokładna analiza oferty. W sklepach stacjonarnych zawsze zwracać uwagę na cenę na półce – to ona obowiązuje, a nie ta widoczna przy kasie.
– przypomina Lucyna Jasińska.
W biurze Rzecznika Konsumentów Powiatu Olsztyńskiego w tym roku odnotowano spadek spraw dotyczących drobnych reklamacji, takich jak odzież czy obuwie. Natomiast wyraźnie przybyło interwencji związanych z większymi zakupami – zwłaszcza usługami i problemami z deweloperami. Są to sprawy o dużej wartości, a roszczenia konsumentów wynikają z niezgodności wykonania z umową i ogólną sztuką budowlaną.
Rzeczniczka przypomina, że mieszkańcy powiatu olsztyńskiego, którzy mają problemy konsumenckie, mogą zgłaszać się do biura w Starostwie Powiatowym. Mieszkańcy Olsztyna powinni natomiast kierować się do Miejskiego Rzecznika Konsumentów w ratuszu.
Posłuchaj rozmowy
Autor: M. Lewiński
Redakcja: K. Piasecka





























