Aktualności, Aplikacja mobilna, Poranne Pytania
Kurator oświaty o sytuacji szkoły w Szkotowie i edukacji zdrowotnej
– Dzieci i nauczyciele ze Szkotowa koło Nidzicy mają dobre warunki w zastępczej szkole w Rogóżu – mówiła o tym w Porannych Pytaniach Radia Olsztyn Warmińsko-Mazurska Kurator Oświaty Jolanta Skrzypczyńska.
Po pożarze placówki w Szkotowie około setki uczniów ma od wtorku zajęcia w Rogóżu. Na miejscu była też kurator, by sprawdzić, jakie są teraz warunki nauki.
Ponieważ szkoły trochę się wyludniają, to tak naprawdę powiedziano mi, że obie szkoły się zmieszczą. Odbudowa może potrwać 2 lub 3 lata, więc postarają się tak zorganizować ten proces, żeby sobie nie przeszkadzali. Dwie szkoły będą funkcjonowały w jednym budynku
– powiedziała Jolanta Skrzypczyńska.
Jak dodała kurator, także dzieci z oddziału przedszkolnego będą miały zapewnioną opiekę i zajęcia, ale najprawdopodobniej nie będą musiały być dowożone do odległego o 5 km Rogóża. Trwają przygotowania miejsca dla nich w centrum seniora w Szkotowie.
Jolanta Skrzypczyńska podkreśliła, że nowy przedmiot w szkołach – edukacja zdrowotna „jest potrzebny i wypełnia lukę w wiedzy młodych osób”. Według niej nie ma podstaw do obaw, co do przekazu tego przedmiotu. – Nie można edukacji zdrowotnej, która ma zastąpić wychowanie do życia w rodzinie, sprowadzać do kwestii związanych z seksualnością – przyznała Skrzypczyńska.
Jest też mowa o profilaktyce, o zagrożeniach współczesnego świata, które zawsze dotykały młodzieży jakikolwiek by ten świat nie był. Jest potrzeba mówienia o tym, bo młodzież chce o tym rozmawiać, a my teraz stajemy przed problemem, czy można? Ten opór jest dosyć głośny
– dodała.
W Olsztynie i innych miastach w Polsce odbył się protest przeciwko wprowadzeniu edukacji zdrowotnej do szkół. Zorganizowany został przez Stowarzyszenie Nauczycieli i Pracowników Oświaty „Nauczyciele dla Wolności”. Minister edukacji ogłosiła, ze nauka zdrowotna nie będzie przedmiotem obowiązkowym.
Posłuchaj rozmowy Aleksandry Skrago
Autor: A. Skrago
Redakcja: M. Rutynowski