Ełk, Aktualności, Aplikacja mobilna
Kolejne internetowe oszustwo. Mieszkanka Ełku wysłała złodziejowi swoje kody BLIK
Mieszkanka Ełku straciła 5 tysięcy złotych. Kobieta wysłała przez komunikator swoje kody BLIK.
Stało się to po tym, jak odpowiedziała na ogłoszenie dotyczące pracy. Wówczas dostała w wiadomości prośbę o pieniądze, które miały być dobrze zainwestowane i szybko pomnożone. Chęć szybkiego zysku spowodowała, że zgodziła się wygenerować i podać obcej osobie kody BLIK. To już kolejna mieszkanka Ełku, która straciła w ten sposób swoje pieniądze.
Oszuści działają schematycznie. Zwykle odzywają się do potencjalnej ofiary przez komunikator na portalu społecznościowym z przejętym albo fikcyjnym kontem i proszą o udostępnienie kodu BLIK. Tłumaczą, że np. robią zakupy, ale nie wzięli portfela.
Ofiara udostępnia kod, przy pomocy którego oszuści dokonują transakcji np. wypłacając pieniądze w bankomacie. Właściciel konta musi co prawda potwierdzić transakcję, ale zwykle to robi w dobrej wierze, myśląc, że pomaga znajomemu w potrzebie. Przestępcy są wyjątkowo bezczelni, bo czasami proszą nawet o podanie kolejnego kodu BLIK, kłamiąc, że pierwszy nie zadziałał prawidłowo.
Policja apeluje o zachowanie czujności.
Autor: B.Gajlewska
Redakcja: B.Świerkowska-Chromy