Jakie sprawy administracyjne załatwisz przez Internet? Miasto poszerza ofertę
Ponad 170 spraw można załatwić w ratuszu w stolicy regionu przez Internet. Umożliwia to platforma Cyfrowy Olsztyn.
Można tam m.in. złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego, wymeldowanie, zameldowanie, a także opłacić podatki. Od nowego roku będzie jeszcze więcej ułatwień. Zapowiedział to Patryk Pulikowski, rzecznik olsztyńskiego ratusza.
Z naszym urzędem, podobnie jak z większością innych organów administracji publicznej, będzie można korespondować za pomocą doręczeń. Wystarczy założyć adres i skrzynkę na edoreczenia.gov.pl lub na mobywatel.gov.pl, a urząd będzie zobligowany do przesyłania wszelkiej korespondencji na adres w bazie adresów elektronicznych
– powiedział.
Z e-doręczeń będą mogli skorzystać zarówno przedsiębiorcy, jak i podmioty publiczne oraz obywatele.
Posłuchaj wypowiedzi
Autor: M. Piasecka
Redakcja: M. Rutynowski