Jak odkorkować południową cześć Olsztyna? Posłuchaj Porannych Pytań
– Odkorkowanie dojazdu do południowych osiedli Olsztyna w najbliższej kadencji będzie trudne – przyznał w Porannych Pytaniach Radia Olsztyn Tomasz Boenke. Kandydat Koalicji Obywatelskiej do Rady Miasta Olsztyna mówił także o pomyśle połączenia istniejących linii tramwajowych.
Ruch w południowej części Olsztyna ma usprawnić przedłużenie ulicy Bukowskiego do alei Warszawskiej. Inwestycja ma być realizowana w najbliższych latach. – Jednak to pomoże tylko częściowo – powiedział Tomasz Boenke.
Połączenie ulicy Bukowskiego z aleją Warszawską to wspólny projekt gmin Stawiguda i Olsztyn. Na pewno odciąży to osiedla, które tam powstają. Natomiast wydaje mi się, że połączenie ulicy Wilczyńskiego z Warszawską nie jest realne w najbliższym czasie. To wymaga potężnych pieniędzy
– dodał.
Koszt samego połączenia ulic Bukowskiego i Warszawskiej szacowany był niedawno na 100 milionów złotych.
Z wypowiedzi części kandydatów na prezydenta miasta wynika, że byliby zwolennikami połączenia istniejących linii tramwajowych i że taki łącznik miałby powstać na ulicy Wilczyńskiego. Tomasz Boenke przekonywał jednak, że nie byłoby to korzystne.
Wilczyńskiego to najbardziej handlowa ulica w Olsztynie. Przy żadnej nie mamy tylu sklepów i punktów usługowych. Zamknięcie tej ulicy na kilkanaście, kilkadziesiąt miesięcy spowoduje, że ten biznes padnie i już się nie odbuduje. Jestem zwolennikiem połączenia linii tramwajowych, ale ul. Witosa
– wyjaśnił.
Przypomnijmy, że pierwsza olsztyńska nitka tramwajowa łączy Witosa przez Sikorskiego ze śródmieściem i dworcem głównym, druga – Krasickiego przez Wyszyńskiego i Piłsudskiego również ze śródmieściem i dworcem.
Posłuchaj rozmowy Andrzeja Piedziewicza
Autor: A. Piedziewicz
Redakcja: A. Niebojewska