Eventy firmowe – jak sprawić, by odniosły sukces?
Organizowanie eventów firmowych to ważna część strategii marketingowej wielu firm. Z jednej strony, taka forma reklamy pozwala na zbudowanie więzi między pracownikami, a z drugiej, stanowi doskonałą okazję do zaprezentowania swojej marki na arenie publicznej. Jednak samo zorganizowanie takiego wydarzenia nie wystarczy, aby odniosło ono świetne rezultaty dla Twojej firmy. Na czym więc warto się skupić? Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, jakie czynniki wpływają na sukces eventu firmowego.
Wybór miejsca – lokalizacja ma znaczenie
Wybór odpowiedniego miejsca na eventy firmowe to podstawa sukcesu. Zdecyduj się na lokalizację, która jest dogodna dla Twoich pracowników i gości. Upewnij się, że miejsce posiada odpowiednią przestrzeń, zaplecze techniczne i cateringowe oraz doświadczenie w organizowaniu różnego rodzaju wydarzeń. Pamiętaj, że komfort i wygoda gości to kluczowe czynniki wpływające na ich pozytywne wrażenie z eventu.
Planowanie wydarzenia krok po kroku
Nie ma dobrej imprezy bez dobrego planowania. Potwierdzi to zarówno agencja eventowa Katowice jak i każda inna. Dlatego wcześniej określ cele, jakie ma osiągnąć event i przygotuj się na ich realizację. Zaprojektuj koncepcję wydarzenia, określ budżet, stwórz harmonogram i wynajmij odpowiednich specjalistów – od dekoratorów, poprzez kamerzystów, aż po konsultantów ds. marketingowych. Co istotne, wcale nie musisz tego robić samodzielnie. Z pomocą agencji eventowej cała organizacja będzie „zaopiekowana” przez specjalistów.
Kreowanie wizerunku firmy
Event firmowy to także doskonała okazja, aby zwiększyć rozpoznawalność swojej marki. W związku z tym, zaprojektuj spójną koncepcję kreacji wizerunku i dbaj o estetykę wydarzenia. Agencja PR Commplace zaleca, aby nie pomijać żadnych detali, które wpłyną na pozytywny wizerunek firmy – od stylu krawatów dla kelnerów, przez grafikę, po upominki dla gości.
Nowoczesny marketing
Każde wydarzenie firmowe to także okazja, aby uciec od tradycyjnych form marketingu na rzecz nowoczesnych rozwiązań. Skorzystaj ze specjalnych aplikacji, z których mogą korzystać Twoi goście, dostarczając im dodatkowo atrakcyjnych wrażeń, jak np. cyfrowa gra miejska. To świetna forma na zwiększenie zainteresowania marką oraz budowanie lojalności pracowników.
Nieszablonowe rozwiązania
Impreza firmowa nie musi kojarzyć się z nudnym i monotonnym spotkaniem. Nowoczesne firmy raczej stawiają na nieszablonowe rozwiązania, które będą dostarczały pozytywnych wrażeń. Jednym z takich rozwiązań może być organizacja wydarzenia o charakterze CSR, które z pewnością przyciągnie uwagę obecnych jak i potencjalnych pracowników.
Podsumowując – organizacja eventów firmowych to szansa na zbudowanie więzi między pracownikami oraz promocję marki na rynku. Jednak, aby takie wydarzenie odniosło sukces, warto zadbać o kilka aspektów. Właściwie wybrane miejsce, dobrze zaprojektowany plan, spójna kreacja wizerunku, nowoczesne rozwiązania i nieszablonowe formy wydarzenia – to klucz do sukcesu. Dzięki temu, Twoja firma odniesie korzyści z eventu, który zapadnie w pamięć uczestnikom.
Artykuł sponsorowany