Strona główna Radio Olsztyn
Posłuchaj
Pogoda
Olsztyn
DZIŚ: 2 °C pogoda dziś
JUTRO: 1 °C pogoda jutro
Logowanie
 

Dzieci wracają do szkół, a na ulice korki. Będą też nowe utrudnienia

Koniec wakacji i powrót dzieci do szkół zawsze skutkują większymi korkami na ulicach. Jakich nowych utrudnień możemy spodziewać się w Olsztynie? 

W Olsztynie dodatkowym utrudnieniem jest budowa nowej linii tramwajowej. Obecnie częściowo zamknięta aleja Piłsudskiego i brak przejazdu przez skrzyżowanie Piłsudskiego-Kościuszki generują dodatkowe utrudnienia na Żołnierskiej, Kościuszki, Kopernika, Dworcowej czy Leonharda. Dłużej jedzie się też zwężoną Wyszyńskiego i Synów Pułku.

W kolejnych miesiącach możemy spodziewać się kolejnych zmian organizacji ruchu.

Kolejne zmiany oczywiście będą, ale będą one polegały na przekładaniu robót z jednej jezdni na drugą. Może się zdarzyć, że z przyczyn technologicznych wykonawca będzie musiał zamknąć całe skrzyżowanie Pstrowskiego i Synów Pułku, gdy będzie przekładał linię wysokiego napięcia i wkopywał ją w ziemię, ale – jeśli faktycznie będzie ona całkowitego zamknięcia skrzyżowania, to odbędzie się to tylko jednej nocy, by zminimalizować te utrudnienia

– mówi Marta Bartoszewicz z Urzędu Miasta Olsztyna.

00:00 / 00:00

Dokładnych terminów tych zmian jeszcze nie znamy, natomiast zakończenie budowy linii tramwajowej planowanej jest na końcówkę przyszłego roku.

Nowy rok szkolny w Olsztynie przyniesie zmiany na jeszcze jednej newralgicznej ulicy – miasto niebawem podpisze umowę na remont Pstrowskiego na odcinku od skrzyżowania z Obiegową do skrzyżowania z Synów Pułku. Prace mają ruszyć na przełomie września i października.

Tu oczywiście nie odbędzie się bez utrudnień, ale będziemy robić wszystko, by je minimalizować i cały czas utrzymywać ruch na remontowanym odcinku

– zapewnia Marta Bartoszewicz. Ten remont ma trwać 11 miesięcy.

Cały czas trwa jeszcze jedna inwestycja, która wpływa na ruch w Olsztynie – to budowa ronda w Dywitach. Ta inwestycja generuje korki na dojeździe do Olsztyna z tamtej właśnie strony, ale też powoduje, że część kierowców stara się omijać wjazd do Olsztyna od strony Dywit – czyli nie jedzie aleją Wojska Polskiego, a tym samym przyczynia się do większego ruchu na Jagiellońskiej. Tę inwestycję realizuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która zapewnia, że prace idą zgodnie z planem, co oznacza, że niebawem jest szansa na likwidację ruchu wahadłowego w tym miejscu.

Do końca września planujemy ułożyć warstwę wiążącą na pasie jezdni w kierunku Dywit i otworzyć wlot od strony Kieźlin. Pozwoli to na likwidację ruchu wahadłowego. Do wykonania pozostanie ułożenie warstwy ścieralnej, co planowane jest na jesień, oraz prace wykończeniowe. W czasie układania warstwy ścieralnej wystąpią krótkotrwałe utrudnienia w ruchu

– zapowiada Karol Głębocki z olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

00:00 / 00:00

Całkowite zakończenie budowy ronda w Dywitach planowane jest na luty przyszłego roku.

Autor: A. Piedziewicz
Redakcja: B. Świerkowska-Chromy

Kiedy ferie, kiedy egzaminy? Sprawdź kalendarz roku szkolnego 2022/2023

Więcej w szkoła, ruch, korki, samochody
Szkoły są przygotowane do rozpoczęcia nowego roku

Ponad 17 i pół tysiąca uczniów oraz prawie 2 tysiące nauczycieli zacznie nowy rok szkolny w elbląskich szkołach i przedszkolach - poinformowała Małgorzata Sowicka, dyrektor Departamentu...

Zamknij
RadioOlsztynTV