Budowa przekopu Mierzei Wiślanej trwa. Urząd Morski w Gdyni poszukuje pracowników kapitanatu
Rozpoczęła się rekrutacja na stanowiska oficerów i bosmanów w kapitanacie Nowy Świat na Mierzei Wiślanej. Jak podkreślił Urząd Morski w Gdyni, to serce całej przeprawy, czyli nadrzędny system sterowania ruchem statków w kanale, w śluzie i na całej nowej drodze wodnej z Zatoki Gdańskiej na Zalew Wiślany i do portu w Elblągu.
W kompetencjach kapitanatu portu Nowy Świat będą generalny nadzór nad bezpieczeństwem żeglugi, ochroną środowiska, ochroną przeciwpożarową oraz kontrola nad przeprawą śluzową
– wyjaśnił Paweł Perkowski z Urzędu Morskiego w Gdyni.
Kapitanat Nowy Świat odróżnia się od innych kapitanatów na wybrzeżu ze względu na specyfikę drogi wodnej.
Dodatkowymi zadaniami będzie obsługa bram śluzy, mostów obrotowych i regulacja ruchu kołowego w obrębie kapitanatu i przeprawy śluzowej. Wszystko w kooperacji z kapitanatem portu Elbląg
– poinformował Perkowski.
Obecnie trwają próby urządzeń i instalacji na przekopie Mierzei Wiślanej. Prowadzone są także próby obciążeniowe mostu północnego i choć pogoda nie sprzyja, to wykonawca konsorcjum NDI stara się, by zachować harmonogram w każdej części budowy – od strony morza, Zalewu Wiślanego i na lądzie. Budowa kanału na Mierzei Wiślanej – pierwszej części całej inwestycji, ma zakończyć się przyszłym roku. Nowa droga wodna z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga mierzy blisko 25 kilometrów.
Autor: M. Stankiewicz
Redakcja: M. Rutynowski