Polecane, Aktualności, Aplikacja mobilna, Region
Budowa dworca w Olsztynie. Sprawdzamy postępy prac [ZDJĘCIA]
Trwa budowa nowego dworca kolejowego w Olsztynie i modernizacja stacji Olsztyn Główny. Radio Olsztyn sprawdza postępy prac.
Na placu budowy dworca stacji Olsztyn Główny finalizowane są prace związane z wykonaniem dachu. Układana są warstwa izolacyjna i wierzchnia.
Kontynuowane są roboty przy montażu szklanej elewacji nowego Olsztyna Głównego od strony peronów. Rozpoczęliśmy również montaż elewacji na bokach budynku. Wewnątrz trwają prace tynkarskie oraz związane z wykonaniem posadzek cementowych. W najbliższym czasie planowany jest montaż wind i schodów ruchomych. Na zewnątrz kontynuowane są roboty ziemne, a także żelbetowe przy wykonaniu pochylni prowadzącej z placu w kierunku tunelu na perony
– powiedział Radiu Olsztyn Bartłomiej Sarna z biura prasowego spółki PKP.
Budująca dworzec spółka PKP planuje zakończyć prace w pierwszych miesiącach przyszłego roku.
W przypadku modernizacji stacji Olsztyn Główny kolejarze z PKP Polskie Linie Kolejowe oceniają ogólne zaawansowanie prac na ok. 80%. Jak przekazał Ireneusz Merchel, prezes spółki, zakończyły się już prace przy budowie peronów nr 3 i 4 (z których mogą już korzystać podróżni), trwa natomiast budowa peronów 1 i 2. Ich zakończenie przewidziane jest na koniec stycznia, o ile pozwolą na to warunki atmosferyczne. Przedstawiciele PKP PLK podkreślają również, że roboty torowe zostały w większości ukończone. Do wykonania pozostały tory przy peronach nr 1 i 2 oraz częściowo (brakuje 3 rozjazdów), a także pod i za wiaduktem drogowym, który prowadzi na plac Bema.
Nowy tunel, który łączy dworzec z peronami i wyjściem na Zatorze, jest wykonany (w stanie surowym) na całej długości. Obecnie trwa montowanie płyt granitowych na ścianach tego przejścia. Planowane zakończenie prac to przełom stycznia i lutego, również z zaznaczeniem, że pozwoli na to pogoda.
Trwają też prace przy budowie nowej nastawni. Miesiąc temu zostały zakończone prace zewnętrzne. W tej chwili postępuje budowa wewnątrz budynku. Prace w nastawni powinny zakończyć się na przełomie stycznia i lutego i wtedy rozpocznie się kolejny etap – montaż urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Posłuchaj wypowiedzi
Autor: M. Lewiński
Redakcja: K. Ośko