Andrzej Śliwka: na port powinniśmy patrzeć z perspektywy interesu Elbląga
– Jeżeli nie da się porozumieć z władzami Elbląga to w tym mieście powinien powstać port niezależny od władz miasta, w innym miejscu niż obecny – przekonywał na antenie Radia Olsztyn Andrzej Śliwka. Wiceminister aktywów państwowych był gościem Porannych Pytań.
Andrzej Śliwka wskazywał, że forsuje taki pogląd od dłuższego czasu.
Uważam, że rzeczą kluczową jest to, żeby nie patrzeć na to, czy Witoldowi Wróblewskiemu, Jerzemu Wciśle, Michałowi Missanowi czy innym skompromitowanym politykom opozycji coś się będzie podobało czy nie, tylko patrzeć z perspektywy interesu Elbląga i całego regionu elbląskiego. Dlatego uważam, że na terenach, które są obecnie terenami Skarbu Państwa, w zarządzie KOWR-u czy innych instytucji, powinniśmy stworzyć port, który będzie właśnie czwartym portem Rzeczypospolitej. Przeznaczyć te środki, 100 milionów złotych, które mamy zabezpieczone, właśnie na rozwój portu
– stwierdził.
Minister dodał, że nowy port powinien zostać po wybudowaniu wpisany jako port o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej. W niedzielę mija dokładnie rok od oddania do użytku Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną.
Andrzej Śliwka ocenił także, że obszar po dawnym województwie elbląskim był ekonomicznie poszkodowany za czasów rządów Platformy Obywatelskiej. Pochodzący z Pasłęka członek rządu stwierdził, że chciałby powrotu dawnego województwa elbląskiego.
Jeżeli mam podać swoją osobistą ocenę sytuacji po podziale administracji, to uważam, że przy dyskusji na ten temat, jeżeli chodzi o podział administracyjny, ja bym optował za tym, gdyby była taka możliwość, żeby województwo elbląskie ponownie wróciło na mapę Polski
– powiedział.
Województwo elbląskie istniało w latach 1975-1998. Reforma administracyjna z 1999 roku podzieliła rejon niemal na dwie równe części pomiędzy województwa: warmińsko-mazurskie i pomorskie.
Posłuchaj rozmowy Krzysztofa Kaszubskiego
Autor: K. Kaszubski
Redakcja: K. Ośko