Olsztyn, Polecane, Aktualności, Aplikacja mobilna, Region
Czy powstanie trzeci przejazd na Zatorze? „Jest to kwestia priorytetowa”
W Olsztynie może powstać samochodowy tunel pod torami. To jedna z opcji rozważanych w ratuszu. Tunel miałby połączyć ulicę Lubelską z ulicą Zientary-Malewskiej.
W Olsztynie od lat toczy się dyskusja o nowym przejeździe na Zatorze – tym bardziej, że wiadukt łączący Rondo Bema z ulicą Limanowskiego jest w coraz gorszym stanie i nadchodzi moment, gdy będzie potrzebował generalnego remontu. Trwają wprawdzie przygotowania do budowy wiaduktu na Tracku, ale on nie rozwiąże problemu, bo nie będzie przystosowany do ruchu ciężarówek. Jednym z pomysłów jest właśnie tunel prowadzący na Zatorze. Miałby skomunikować je ze strefą przemysłową planowaną w rejonie ulicy Lubelskiej – i są na to pieniądze. Nie ma jeszcze natomiast ostatecznej decyzji.
Pod koniec ubiegłego roku otrzymaliśmy 90 milionów złotych dotacji rządowej. Chcemy te pieniądze wydać na lepsze skomunikowanie tego terenu. Na razie nie podjęliśmy jeszcze decyzji, czy te pieniądze przeznaczymy na wewnętrzny układ komunikacyjny, czy na budowę tunelu lub wiaduktu, który połączy tę strefę z ulicą Zientary-Malewskiej
– powiedziała Marta Bartoszewicz z Urzędu Miasta Olsztyna.
Za tym, by wydać te pieniądze na przejazd na Zatorze, a nie budowę ulic wewnętrznych, są natomiast olsztyńscy radni.
Dodatkowe przejście na Zatorze jest bardzo potrzebne – czy to będzie forma tunelu, czy forma wiaduktu, bo Zatorze się mocno rozwija, myślimy też o tym, by zwiększyć komunikację miejską na Zatorze
– przekazał Łukasz Łukaszewski, radny współrządzącej miastem Koalicji Obywatelskiej.
Zatorze w tym rejonie bardzo mocno rozwija się i jest to kwestia priorytetowa, bo biorąc pod uwagę ilość nowych mieszkańców, którzy będą tam mieszkać, robi się problem, że komunikacja może tam zawodzić na każdym poziomie
– wtórował mu Krzysztof Narwojsz, radny opozycyjnego klubu Prawo i Sprawiedliwość.
Nowa przeprawa na Zatorze to inwestycja kosztowna. Szacunki mówią o kwotach od 20 do nawet 50 milionów złotych. Ostateczne decyzje, czy i jak budować, mają zapaść niebawem. Ratusz informuje, że przetarg na tę inwestycję musi być rozpisany najpóźniej w maju.
Posłuchaj wypowiedzi
Autor: A. Piedziewicz
Redakcja: K. Ośko