Kiedy dodawać posty na Instagramie?
Promocja na Instagramie to doskonały sposób na wypromowanie firmy. Na całym świecie już ponad 4 miliardy użytkowników korzysta z mediów społecznościowych. Instagram ma 1 miliard aktywnych użytkowników. Każdego dnia aktywnych jest ok. 500 mln osób. Możliwość promocji biznesu jest tu ogromna.
Niestety, ale trzeba przebić się i wyróżnić spośród równie dużej konkurencji. I nie ma tu znaczenia profil działalności firmy. Instagram sprawdza się jako sposób dotarcia do potencjalnych klientów zarówno w przypadku sklepów internetowych, jak i firm usługowych. Liczą się nie tylko polubienia pod wpisami. Ważne jest budowanie świadomości istnienia danej marki i zwiększenie liczby obserwujących. Kiedy najlepiej publikować posty, aby nie marnować potencjału tego kanału social media? Odpowiednia pora publikacji jest kluczem do sukcesu. To nie wszystko. Zobacz poniższe wskazówki, aby nie zostać w tyle za konkurencją.
Własna obserwacja
Najprostszym sposobem jest eksperymentowanie. Niestety jest to czasochłonne i wymaga sporego zaangażowania. Można spróbować publikować posty o różnych godzinach i w wybrane dni. Na podstawie własnej analizy z czasem uda się zaobserwować, w które dni posty docierają do największego grona odbiorców. Jednak samodzielne mierzenie skuteczności takich działań może być trudne. Konkurencja nie śpi. Warto więc posiłkować się sprawdzonymi informacjami.
Oczywiście nie można podchodzić do nich jak do złotego środka. Każdy biznes jest inny i ma różnorodną grupę docelową. Różnorodne są cele do osiągnięcia. Forma promocji i jakość publikowanych postów również mają ogromne znaczenie. Skuteczna strategia to tak naprawdę uczenie się na próbach i błędach. Ważna jest wciągająca treść, grafika i używanie hasztagów.
Dlaczego dzień i godzina publikacji postu ma znaczenie?
Posty publikowane w mediach społecznościowych nie trwają wiecznie. Chociaż będą cały czas dostępne na profilu, ich żywotność jest ograniczona. Cała popularność wpisu sprowadza się maksymalnie do godziny. To szczytowy okres popularności zamieszczonego na Instagramie postu. Co to oznacza? Wpis opublikowany o złej godzinie po prostu nie dotrze do potencjalnych odbiorców. Dlatego tak ważna jest wiedza, o której użytkownicy są najbardziej aktywni. Pozwoli to uzyskać większą liczbę nowych Instagram followers i więcej reakcji pod opublikowanym postem.
Jaki czas wybrać, a których dni unikać?
Najgorszym dniem jest niedziela i publikowanie postów po godzinie 18:00 w dni powszednie. Nie należy jednak całkowicie rezygnować z publikacji postów w weekend. Okazuje się, że w niedzielne wieczory niektóre produkty mogą mieć całkiem spore zaangażowanie. Mowa tu o towarach z obszaru dóbr konsumpcyjnych. Przyjęło się, że największa aktywność wśród użytkowników Instagrama panuje:
- w środy między godziną 11.00 a 13.00
- w piątki między godziną 10.00 a 12.00,
- w poniedziałki między godziną 11.00 a 12.00,
- we wtorki o 11.00 i 14.00.
Uniwersalnym rozwiązaniem jest publikacja postów w środy o godzinie 11:00. Ludzie najczęściej logują się na Instagramie w środku dnia pracy. Nic więc dziwnego, że na ogół jest to godzina 11.00. To najlepszy czas na chwilę przerwy i oderwanie się od pracowniczych obowiązków. Lubiany przez marketerów jest poniedziałek. Większości z nas po weekendzie ciężko jest skupić się na pracy czy nauce. Tym samym dużo osób spędza czas na scrollowaniu w social mediach.
Kiedy marki powinny dodawać posty na Instagramie?
Powyższe zakresy czasowe przeznaczone są w szczególności dla osób startujących z promocją na Instagramie. Posiłkowanie się tymi ramami czasowymi ma sens w przypadku braku informacji o odbiorcach. Wówczas te godziny szczytu są optymalnym rozwiązaniem. Wraz ze zwiększaniem świadomości istnienia marki i powiększaniu się liczby obserwujących, warto kierować się indywidualnymi obserwacjami. W powyższych godzinach będą pojawiać się posty firm konkurencyjnych. Dlatego warto spróbować publikować posty rano między godziną 5 a 9 rano. To czas, kiedy ludzie dojeżdżają do pracy, na uczelnie. Nie rzadko zaglądają na Instagram przy porannej kawie czy podczas śniadania. Mniejsza konkurencja to większa szansa na dotarcie do potencjalnych klientów.
Co należy wziąć pod uwagę planując posty na Instagramie?
Czas publikacji postów na Instagramie jest tak naprawdę kwestią indywidualną. Co roku specjaliści od social mediów publikują inną godzinę i dni. W 2017 roku to wieczory od 19.00 do 21.00 uznano za najlepszy czas na publikowanie postów na Instagramie. Jednak już w 2021 ci sami specjaliści doszli do innych wniosków. Ustalono, że godziny od 11.00 do 13.00 to najlepszy czas na publikowanie postów na Instagramie. Zwrócono też uwagę na wieczory od godziny 19.00 do 21.00.
Wszystko zależy przede wszystkim od grupy docelowej i branży, w jakiej działa konkretna firma. Tak naprawdę Instagram ciągle ewoluuje. Jedni użytkownicy odchodzą od tego kanału social media, a na ich miejsce pojawiają się nowi. Zmieniają się ludzkie przyzwyczajenia. To, co jest skuteczne dla konkurencji, wcale nie musi być najlepsze dla Twojej firmy. Każde konto na Instagramie to obserwujący, którzy przebywają w różnych strefach czasowych na całym świecie. Im lepsza znajomość potencjalnego klienta i jego potrzeb, tym bardziej trafione materiały można publikować. Jeżeli posty będą przydatne dla odbiorców, wówczas można liczyć na zaangażowanie. Publikowanie kiepskiej jakości treści nawet w godzinach największej aktywności jest drogą donikąd.
Artykuł sponsorowany