Wspólnie taniej promuje się turystykę
Promocja turystyczna Warmii i Mazur będzie skuteczniejsza i tańsza dzięki współpracy z sąsiednimi regionami. Tak twierdzi Jacek Janowski, wicedyrektor departamentu współpracy regionalnej Polskiej Organizacji Turystycznej.
Na Forum Turystyki w Olsztynie powiedział, że województwo warmińsko-mazurskie słynie z turystyki aktywnej i wypoczynkowej. Dlatego w tym kierunku należy nawiązać współpracę z Pomorzem i Podlasiem:
Hubert Gonera, zarządzający poznańską firmą Landbrand uważa, że w strategii rozwoju turystyki województwa warmińsko-mazurskiego brakuje m.in. zapisów mówiących o turystyce kulinarnej:
Hubert Gonera uważa, że obecnie 3/4 Polaków uwzględnia turystykę kulinarną w swoich planach wakacyjnych. Wskazał też, że w porównaniu do 2011 roku, w 2012 Warmię i Mazury odwiedziło o 20 procent mniej turystów zagranicznych. Z jego wyliczeń wynika, że region stracił na tym 26 milionów złotych. (ami/as)
Relacja Agata Minkowska: