BIP

BIP Biuletyn Informacji Publicznej

Regulamin organizacyjny obowiązujący od 29 sierpnia 2011

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
POLSKIE RADIO - ROZGŁOŚNIA REGIONALNA w OLSZTYNIE
„RADIO OLSZTYN”
SPÓŁKA AKCYJNA
obowiązuje od 29 sierpnia 2011r.

ZARZĄD

Spółką kieruje zarząd złożony z prezesa i członka zarządu. Zarząd odpowiada za właściwą gospodarkę i rozwój firmy. Nadzór nad działalnością Spółki sprawuje rada nadzorcza, a władzą najwyższą jest Walne Zgromadzenie.

I. PREZES ZARZĄDU

1) kieruje pracami zarządu,
2) określa formę, kierunki i harmonogram działań antenowych i zewnętrznych promujących rozgłośnię,
3) uzgadnia plany imprez zewnętrznych organizowanych przez dział promocji i nadzoruje ich realizację,
4) organizuje i nadzoruje pracę działów, służb i stanowisk, odpowiedzialnych za sprawne, efektywne i zgodne z prawem funkcjonowanie Spółki; są to:
a) główny księgowy,
b) biuro zarządu, w tym:
gł. specjalista ds. zarządu,
gł. specjalista ds. pracowniczych,
gł. specjalista ds. inwestycji i zamówień publicznych,
sekretariat zarządu,
radca prawny,
c) pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych,
5) nadzoruje pracę Redaktora Naczelnego,
6) dokonuje analiz i symulacji ekonomicznych umożliwiających konstruowanie planów programowych i działań promocyjnych,
7) opracowuje ramowe plany ekonomiczno-finansowe i weryfikuje plany szczegółowe   sporządzane przez dział finansowo-księgowy,
8) monitoruje przepływ środków finansowych z rachunku KRRiT i określa, zakres ewentualnych korekt planów ekonomiczno-finansowych,
9) przygotowuje dokumentację wymaganą przez KRRiT do opracowania planów podziału wpływów abonamentowych,
10) nadzoruje opracowanie regulaminów, zarządzeń i innych aktów regulujących funkcjonowanie Spółki,
11) nadzoruje opracowanie umów zawieranych z zewnętrznymi osobami fizycznymi i prawnymi,
12) nadzoruje przygotowanie sprawozdań z działalności Spółki dla potrzeb Walnego Zgromadzenia,
13) uzgadnia długoterminowe i bieżące plany inwestycyjne i nadzoruje ich realizację,
14) współpracuje z przedstawicielami władz spółek i organizacji radiowych w kraju i za granicą.”

II. CZŁONEK ZARZĄDU
 

1) organizuje i nadzoruje pracę działów, służb i stanowisk nie związanych bezpośrednio z produkcją programu radiowego, odpowiedzialnych za sprawne, efektywne i zgodne z prawem funkcjonowanie Spółki, są to:
dyrektor ds. technicznych,
kierownik archiwum programu,
dział administracyjny, w tym:
-    główny specjalista ds. administracyjnych,
-    główny specjalista ds. technicznych,
inspektor ds. bezpieczeństwa i higieny pracy,
inspektor ds. przeciwpożarowych,
inspektor ds. obrony cywilnej,
2) nadzoruje prawidłowość i terminowość rozliczeń z organizacjami zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi,
3) zastępuje prezesa zarządu.

Zakres działania i odpowiedzialności poszczególnych działów, redakcji i stanowisk przedstawia się następująco:

II a REDAKTOR   NACZELNY

1) sprawuje ogólny nadzór nad programem radiowym oraz nadzoruje prace poszczególnych redakcji programowych i sekretariatu programowego,
2) kieruje pracami kolegium redakcyjnego, 
3) decyduje o formie i zakresie patronatu radiowego nad inicjatywami samorządowymi i gospodarczymi oraz imprezami zewnętrznymi o charakterze artystyczno – rozrywkowym,
4) decyduje o zakresie i kierunkach wymiany programowej oraz zakupów produkcji zewnętrznej,
5) nadzoruje przestrzeganie zasad określających profil muzyczny rozgłośni,
6) nadzoruje przestrzeganie zasad odnoszących się do programu, w szczególności:
a) ustawy o radiofonii i telewizji,
b) rozporządzeń KRRiT dot. działalności reklamowej i sponsorskiej,
c) prawa prasowego,
d) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych,
7) nadzoruje prace sekretariatu programowego.

III. SEKRETARIAT PROGRAMOWY – KIEROWNIK SEKRETARIATU PROGRAMOWEGO
Nadzoruje i organizuje pracę działu dokumentacji emisji, w tym również:
a) prowadzi nadzór nad zgodną z obowiązującą ramówką emisją codziennego i świątecznego programu,
b) nadzoruje umieszczanie w planie emisyjnym zakupionych audycji,
c) przygotowuje dane służące do bieżącej oceny programu przez kolegium i zarząd Spółki,
d) zbiera dane i opracowuje informacje dla KRRiT oraz Ministra Skarbu Państwa,
e) nadzoruje prawidłowe przygotowanie szablonów ramówek,
f) odpowiada na listy radiosłuchaczy,
g) nadzoruje wykonanie porozumień programowych z instytucjami, z którymi Radio podpisało takie porozumienia,
h) przygotowuje i opracowuje raporty przedstawiające przyczyny i przebieg zdarzeń
nieplanowanych oraz wnioski z nich wynikające,
i) nadzoruje prawidłowe przygotowanie i opracowanie raportów dotyczących opłat z tytułu praw autorskich oraz umożliwiających utworzenie listy honoracyjnej,
j) nadzoruje i kontroluje przygotowanie przez dział dokumentacji programu innych zleconych przez zarząd zadań.

Kierownikowi sekretariatu programowego podlega dział dokumentacji emisji.
Dział dokumentacji emisji, do jego zadań należą:
a) przygotowanie szablonów ramówek podstawowych, świątecznych, na czas żałoby oraz wariantów letnich,
b) modyfikacja szablonów ramówek podstawowych i świątecznych na podstawie uzgodnień kolegium redakcyjnego, które przekazywane są przez kierownika sekretariatu programowego,
c) umieszczanie na planie emisyjnym zakupionych audycji,
d) koordynacja nagrywania koncertów muzyki poważnej, rozrywkowej oraz festiwali,
e) nadzór nad tworzeniem i produkcją zajawek programowych,
f) przygotowanie i opracowanie raportów dotyczących opłat z tytułu praw autorskich oraz umożliwiających utworzenie listy honoracyjnej,
g) przygotowywanie na zlecenie zarządu, kierownika lub wydawcy innych raportów.

IV. SEKRETARZE PROGRAMOWI - kierują pracami redakcji społeczno-kulturalnej i redakcji publicystyczno-informacyjno-sportowej oraz poszczególnych sekcji.

SEKRETARZ PROGRAMOWY REDAKCJI PUBLICYSTYCZNO – INFORMACYJNO - SPORTOWEJ nadzoruje umieszczanie materiałów podległej redakcji na planie emisyjnym, a w szczególności :
a) monitoruje braki w planie emisyjnym,
b) odsłuchuje wybrane pozycje w planie emisyjnym i ewentualnie kieruje je do poprawienia,
c) zaznacza pozycje, które nie znalazły się na liście emisyjnej, ale powinny być zaznaczone jako „do archiwum”,
d) przekazuje specjaliście ds. komunikacji internetowej zlecenia dotyczące promocji wybranych audycji na witrynie,
e) postuluje wprowadzenie zmian w planie emisyjnym,
f) na wniosek wydawców zatwierdza wyceny audycji i wprowadza w ostatecznym kształcie do programu honoracyjnego,
g) tworzy harmonogram pracy kierowników produkcji i podległych im sekcji,
h) kieruje pracą poszczególnych sekcji i redakcji,
i) uczestniczy w pracach kolegium redakcyjnego,
j) jest odpowiedzialny za organizacyjną  stronę audycji i akcji programowych (rezerwacja studia, łączy, wozów reporterskich),
k) planuje akcje antenowe i przedstawia je na kolegium,
l) przygotowuje dane, służące do bieżącej oceny programu przez kolegium i zarząd,
m) jest odpowiedzialny za łączność ze słuchaczami,
n) sprawy wymagające porad prawnych przekazuje do dyspozycji radcy prawnego Spółki.

Sekretarz programowy redakcji informacyjno-publicystyczno-sportowej kieruje pracami następujących sekcji:

1. Sekcja dzienników - przygotowuje na rzecz programu regionalnego wiadomości oraz audycje informacyjne we współpracy z wydawcą programu, sekretariatem programowym, redakcjami terenowymi, korespondentami; w oparciu o materiały własne i agencyjne.
W skład redakcji dzienników wchodzą: dziennikarze koordynatorzy i dziennikarze.
Do obowiązków koordynatora dzienników należą:
nadzór nad tworzeniem i emisją dzienników,
wybieranie materiałów agencyjnych,
kontrola poprawności przygotowanego dziennika,
wyeksportowanie dziennika wprost do listy emisyjnej,
nadzór nad podziałem pracy podczas dyżuru dziennikowego.
2. Sekcja publicystyki przygotowuje na rzecz programu audycje publicystyczne:
poranny program informacyjny,
popołudniowy program informacyjny,
reportaże, rozmowy i audycje publicystyczne,
audycje specjalne:
transmisje z wydarzeń politycznych,
obsługa kampanii politycznych.
audycje dla mniejszości narodowych i etnicznych.
3. Sekcja sportowa przygotowuje serwisy sportowe zawierające m.in. wyniki spotkań z udziałem zespołów z regionu warmińsko-mazurskiego, organizuje i realizuje transmisje spotkań zespołów uczestniczących w ligach krajowych, przygotowuje reportaże i audycje publicystyczne o tematyce sportowej.
4. Sekcja internetowa opracowuje i uaktualnia strony internetowe zawierające m.in.:
bieżący serwis regionalny,
archiwum programowe,
informacje o Spółce,
pobiera z zachowaniem cezury czasowej materiały tekstowe i dźwiękowe z listy emisyjnej i umieszcza je w witrynie internetowej,
w porozumieniu z kierownikami redakcji zleca autorom audycji tworzenie i dostarczanie dokumentacji foto i video wybranych wydarzeń,
uzupełnia witrynę o wybrane pozycje graficzne i video,
na zlecenie zarządu lub kierowników umieszcza w witrynie internetowej informacje promocyjne lub ogłoszenia.
5. Sekcje terenowe – korespondenci przygotowują audycje o tematyce stanowiącej przedmiot zainteresowania redakcji, dotyczące sytuacji i zdarzeń z terenu ich działania.

SEKRETARZ PROGRAMOWY REDAKCJI SPOŁECZNO – KULTURALNEJ
nadzoruje umieszczanie materiałów podległej redakcji na planie emisyjnym, a w szczególności :
a) monitoruje braki w planie emisyjnym,
b) odsłuchuje wybrane pozycje w planie emisyjnym i ewentualnie kieruje je do poprawienia,
c) zaznacza pozycje, które nie znalazły się na liście emisyjnej, ale powinny być zaznaczone jako „do archiwum”,
d) przekazuje specjaliście ds. komunikacji internetowej zlecenia dotyczące promocji wybranych audycji na witrynie,
e) postuluje wprowadzenie zmian w planie emisyjnym,
f) na wniosek wydawców zatwierdza wyceny audycji i wprowadza w ostatecznym kształcie do programu honoracyjnego,
g) tworzy harmonogram pracy kierowników produkcji i podległych im sekcji,
h) kieruje pracą poszczególnych sekcji i redakcji,
i) uczestniczy w pracach kolegium redakcyjnego,
j) jest odpowiedzialny za organizacyjną stronę audycji i akcji programowych (rezerwacja studia, łączy, wozów reporterskich),
k) planuje akcje antenowe i przedstawia je na kolegium,
l) przygotowuje dane, służące do bieżącej oceny programu przez kolegium i zarząd,
m) jest odpowiedzialny za łączność ze słuchaczami,
n) sprawy wymagające porad prawnych przekazuje do dyspozycji radcy prawnego Spółki.

Sekretarz programowy redakcji społeczno - kulturalnej kieruje pracami następujących sekcji:

1. Sekcja społeczno-kulturalna
zajmuje się szeroko rozumianą  problematyką funkcjonowania jednostki i rodziny w społeczeństwie; przygotowuje audycje dotyczące zdrowia, edukacji, oświaty, wychowania, patologii społecznych; opracowuje audycje edukacyjne, poradnicze. Przygotowuje audycje zawierające wywiady, reportaże, felietony dotyczące osób i zdarzeń ważnych dla kultury regionu; obsługuje festiwale, przeglądy i inne imprezy kulturalne – odpowiada za ich dokumentację artystyczną; informuje o repertuarze i programach placówek kulturalnych.
2. Sekcja artystyczno - społeczna opracowuje i realizuje audycje literackie i rozrywkowe, słuchowiska, powieści i inne formy udramatyzowane.
3. Sekcja muzyczna:
a)  realizuje i odpowiada za format muzyczny stacji,
b) odpowiada za współpracę z wytwórniami fonograficznymi, w tym odpowiada za pozyskiwanie nagrań  poprzez serwery internetowe wytwórni,
c) odpowiada za pozyskiwanie fonogramów do archiwum,
d) generuje na podstawie odpowiedniego szablonu ramówkę ( plan emisyjny ) na kolejny okres,
e) planuje i prowadzi merytoryczny nadzór nad realizacją planów fonograficznych,
f) prowadzi merytoryczny nadzór nad audycjami muzycznymi.
4. Sekcje terenowe – korespondenci przygotowują audycje o tematyce stanowiącej
przedmiot zainteresowania redakcji, dotyczące sytuacji i zdarzeń z terenu ich działania.

Sekretarzom programowym podlegają kierownicy produkcji (wydawcy):
KIEROWNICY PRODUKCJI (WYDAWCY) programu odpowiadają za merytoryczny i formalny kształt programu w czasie pełnienia dyżuru i za dokumentację audycji:
a) akceptują przedstawione przez autorów, najpóźniej na godzinę przed emisją, plany audycji,
b) nadzorują sporządzanie dokumentacji po emisji audycji przez jej autora i odpowiadają za ostateczny kształt dokumentacji,
c) aktywnie uczestniczą w tworzeniu bloków programowych,
d) kierują pracą dziennikarzy i realizatorów, pełniących w tym czasie dyżury,
e) ingerują w kształt merytoryczny bloków programowych i dzienników w przypadku stwierdzenia uchybień merytorycznych – w czasie dyżurów nie mogą być jednak autorami bloku programowego lub audycji,
f) nie dopuszczają do pracy osób, ich zdaniem,  niezdolnych do wykonywania obowiązków służbowych; w przypadku zaistnienia szczególnych okoliczności powiadamiają członków zarządu.

Do obowiązków wydawców w czasie trwania dyżuru należą:
a) przeglądanie planu emisyjnego,
b) przesłuchiwanie nowych pozycji planu,
c) interwencyjne wstawianie do planu emisyjnego reklam i zajawek wprowadzonych do systemu w ostatniej chwili,
d) interwencyjne usuwanie braków na planie emisyjnym i braków w opisach materiałów,
e) eksport planu emisyjnego do listy emisyjnej,
f) kontrolowanie jakości dzienników w trakcie emisji i przesyłanie wniosków po emisji do koordynatora dzienników,
g) zlecanie realizatorowi antenowemu konieczności nagrania audycji prowadzonej „na żywo” i jej dalszą obróbkę,
h) zakwalifikowanie materiałów do archiwum.

V. DZIAŁ ARCHIWUM PROGRAMU kwalifikuje, gromadzi, przechowuje i udostępnia audycje oraz utwory stanowiące zbiory archiwalne i eksploatacyjne Rozgłośni. Prowadzi uzupełniające zasoby archiwum dźwiękowego, bibliotekę zakładową zawierającą wybrane publikacje prasowe i książkowe potrzebne w tworzeniu programu radiowego.

VI. DYREKTOR TECHNICZNY  odpowiada za stan techniczny i funkcjonowanie urządzeń, systemów i wyposażenia technicznego rozgłośni, studiów nagraniowych, emisyjnych, budynków i budowli oraz instalacji technologicznych i użytkowych. Nadzoruje pracę PRO Studia.

Dyrektorowi technicznemu podlegają:

1. Dział techniczno-informatyczny, który odpowiada za sprawność techniczną sprzętu studyjnego, reporterskiego, pomiarowego. Utrzymuje stałą gotowość wozu transmisyjnego
i wozów reporterskich w zakresie sprzętu stanowiącego ich wyposażenie. Kontroluje
i konserwuje centralę i sieć telefoniczną, dba o sprawność i jakość połączeń kablowych:
a) dyżurni - technicy Rozgłośni. Dyżurny technik Rozgłośni utrzymuje stałą łączność z nadajnikiem, dokonuje pomiarów, czuwa nad ciągłością emisji programu regionalnego i ogólnopolskiego, w tym także nad sprawnością sieci komputerowej. Odpowiada za połączenia kablowe i telefoniczne z innymi stacjami nadawczymi oraz z wozami transmisyjnymi;
b) konserwacja dba o sprawność techniczną wyposażenia Rozgłośni (studia, stoły montażowe magnetofony emisyjne i na stanowiskach przegrań, centrala i sieć telefoniczna, sprzęt reporterski oraz sieć strukturalna);
c) magazyn części zamiennych. Ewidencja i analiza zapasów, uzupełnianie na bieżąco wszelkich, niezbędnych części zamiennych i wyposażenia technicznego. Prowadzenie i uaktualnianie ksiąg inwentarzowych dotyczących magazynu.Wydawanie i kontrolowanie sprzętu reporterskiego.
d) informatyka odpowiada za ciągłość pracy komputerów, sieci strukturalnej i ich stan techniczny. Przydziela i kontroluje uprawnienia dostępu do poszczególnych, zastrzeżonych stref bazy danych. Prowadzi szkolenia pracowników rozgłośni w zakresie nowych oprogramowań i sprzętu komputerowego.Dba o wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań z zakresu informatyki i sprzętu komputerowego.

2. Dział realizacji
odpowiada za twórcze i zgodne z przyjętymi standardami technicznymi realizowanie akustyczne audycji i innych form dźwiękowych, realizację emisyjną programu oraz transmisję i rejestrację materiałów dźwiękowych poza siedzibą rozgłośni. W skład działu wchodzą realizatorzy audycji.

3.  PRO Studio
, które prowadzi usługi nagraniowe polegające na:
nagrywaniu muzyki (single, demo, pełny materiał na płytę),
nagrywaniu lektorów, solistów oraz zespołów muzycznych;
komponowaniu i aranżacji muzyki (wg potrzeby zapewnienie pomocy oraz "całodobowego czuwania " aranżerów i kompozytorów);
miksowaniu oraz masteringu utworów,
rejestracji koncertów na żywo (nagrywanie na tzw. SETKĘ, w tym chóry i zespoły instrumentalne w kościołach i salach koncertowych),
opracowaniu i realizacji reklamy radiowej (również z wykorzystaniem oryginalnego podkładu dźwiękowego),
kompozycji i nagrywaniu muzyki filmowej oraz muzyki do przedstawień teatralnych,
dogrywaniu polskiej wersji językowej filmów oraz dubbing,
udźwiękawianiu filmów, reklam i prezentacji multimedialnych,
nagrywaniu książek audio, bajek oraz słuchowisk,
rekonstrukcji dźwiękowych nagrań archiwalnych (wszystkie rodzaje nośników, czyszczenie, odszumianie, poprawianie dynamiki, korekcja brzmienia).

VII. GŁÓWNY KSIĘGOWY
Dział finansowo – księgowy.

Główny Księgowy - koordynuje prace działu finansowo-księgowego, odpowiada za całokształt rachunkowości Spółki, a w szczególności odpowiada za prawidłowe prowadzenie i sporządzanie:
planów i analiz ekonomicznych wg systematyki, dba o terminowość ich sporządzania, nadzoruje realizację i dokonuje korekt,
rocznego sprawozdania finansowego,
księgowości bieżącej (kompletna i chronologiczna rejestracja w ramach zakładowego planu kont operacji gospodarczych w oparciu o dokumenty sprawdzone pod względem merytorycznym, formalnym i rachunkowym),
całokształtu operacji związanych z obrotem gotówkowym i bezgotówkowym,
fakturowania usług,
sprawozdawczości GUS,
rozliczeń podatkowych z budżetem i służbami finansowymi,
płac i honorariów, rozliczeń z ZUS, firmami ubezpieczeniowymi i urzędami skarbowymi.

VIII. DZIAŁ  PROMOCJI I REKLAMY
1. Sekcja reklamy
odpowiada za reklamę na podstawie siatki zadanych reklam w programie Mediacom i zatwierdzenie tego przez zapełnienie, czyli:
- prowadzenie w programie Mediacom całokształtu spraw związanych z akwizycją, rejestracją i planowaniem reklam,
- przenoszenie reklamy do świeżo wytworzonego planu emisyjnego, zawierającego jedynie muzykę i jingle,
- kontrolowanie prawidłowości umieszczenia reklam w planie emisyjnym,
- zlecanie wydawcy głównemu wykonania zmian dotyczących położenia reklam na liście emisyjnej,
- prowadzenie wszelkich rozliczeń związanych z produkcją reklamową i tworzenie odpowiednich raportów.

Ponadto zajmuje się koordynacją działań związanych z :
- uatrakcyjnianiem antenowej oferty reklamowej,
- konstruowaniem oferty programowej adresowanej do innych rozgłośni,
- opracowaniem koncepcji polityki reklamowej, koordynacją wszelkich działań związanych z prowadzeniem tej polityki oraz nadzór nad jej realizacją w uzgodnieniu zarządem Spółki,
- analizą, opracowaniem i uaktualnieniem cennika usług reklamowych,
- negocjowaniem ze zleceniodawcami warunków emisji reklamy i programów zleconych,
- pozyskiwaniem – reklamodawców i sponsorów audycji,
- opracowaniem ( współpracując z radcą prawnym ) umów reklamowych, sponsorskich i związanych z produkcją audycji reklamowych,
- odpowiada za merytoryczną i formalną prawidłowość wykonywania umów barterowych a w przypadku świadczeń reklamowych uzgadnia plany emisji reklam,
- produkcją spotów i audycji reklamowych,
- wprowadzaniem zleceń reklamowych do systemu komputerowego,
- budowaniem bloków reklamowych i kontrolowaniem ich emisji,
- zamieszczaniem reklam na stronach internetowych Spółki,
- prowadzeniem dokumentacji dotyczącej pozyskanych zleceń,
- monitorowaniem rynku reklamodawców,
- nawiązywaniem i utrzymaniem kontaktów z agencjami reklamowymi w zakresie obejmującym pozyskiwanie zleceń reklamowych,
- analizą badań słuchalności,
- monitorowaniem dostępnych dotacji, środków pomocowych, w tym ze źródeł unijnych oraz opracowaniem stosownych wniosków w zakresie ich wykorzystania,
- inicjowaniem i podejmowaniem skutecznych działań promocyjnych i reklamowych zmierzających do zwiększenia sprzedaży czasu reklamowego,
- sporządzeniem sprawozdań z wykonania miesięcznych planów emisji reklam,
- analizą wpływów w porozumieniu z działem finansowym.

2. Sekcja promocji do jego zadań należą:
- nadzór nad wszystkimi pracami związanymi z planowaniem i realizacją strategii promocyjnej Spółki,
- udział w przygotowywaniu strategii marketingowej kampanii reklamowych i promocyjnych,
- monitoring budżetu prowadzonych projektów i sporządzanie raportów,
- monitoring reklam i jego raportowanie,
- udział w tworzeniu, zarządzaniu i preselekcja nowych koncepcji w dziale,
- koordynacja prowadzonych przez PRO - Studio usług,
- pozyskiwanie i bezpośrednia współpraca z klientami,
- planowanie, budowanie harmonogramów, budżetowanie, monitorowanie przebiegu prac i sporządzanie raportów,
- współpraca z poszczególnymi działami Spółki;
- analiza wpływów w porozumieniu z działem finansowym ;
- realizacja planów fonograficznych Spółki ;
- opracowywanie ( współpracując z radcą prawnym ) umów związanych z działaniami promocyjnymi.

IX. BIURO ZARZĄDU.
  W ramach biura zarządu funkcjonują:
1.  Główny specjalista ds. zarządu - do zakresu jego działania i odpowiedzialności należy:
- opracowywanie regulaminów, zarządzeń i przepisów wewnętrznych (pism okólnych, informacyjnych, instruktażowych itp.),
- prowadzenie rejestrów i zbiorów dokumentów wymaganych przez kodeks handlowy, regulaminów, zarządzeń i przepisów wewnętrznych,
- obsługa kancelaryjna posiedzeń zarządu, rady nadzorczej i rady programowej,
- opracowywanie w wymaganych terminach materiałów, sprawozdań i wystąpień do KRRiT oraz Ministerstwa Skarbu Państwa,
- opracowywanie formalno-prawne umów zawieranych z zewnętrznymi osobami fizycznymi i prawnymi oraz nadzór formalny nad ich realizacją,
- przygotowywanie sprawozdań z działalności Spółki i zarządu dla potrzeb Walnego Zgromadzenia.

2.  Główny specjalista ds. pracowniczych – do zakresu jego działania i odpowiedzialności należy:
- prowadzenie całokształtu spraw kadrowych w Spółce (przyjęcia, zwolnienia, przeszeregowania, urlopy, zwolnienia lekarskie, badania okresowe, ewidencja czasu pracy, sprawozdawczość),
- organizowanie szkolenia, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników,
- nadzór nad dyscypliną pracy, przestrzeganiem kodeksu pracy, przepisów wykonawczych i aktów wewnętrznych określających prawa i obowiązki pracownika,
- administrowanie zakładowym funduszem świadczeń socjalnych (pomoc finansowa i rzeczowa, wczasy, wypoczynek załogi, organizacja imprez rekreacyjnych, okolicznościowych).

3.  Główny specjalista ds. inwestycji i zamówień publicznych - do zakresu jego działania i odpowiedzialności należy:
- opracowywanie rocznych i wieloletnich planów inwestycji, modernizacji i remontów,
- sporządzanie sprawozdań i analiz wymaganych przez KRRiT, MSP,GUS i zarząd Spółki,
- opracowywanie zasad postępowania przy udzielaniu zamówień na towary i usługi gwarantujących ich zgodność z postanowieniami ustawy o zamówieniach publicznych,
- realizacja procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych na dostawę towarów i usług,
- dokumentowanie prowadzonych postępowań o udzielenie zamówień publicznych.    

4. Sekretariat rozgłośni:
- pośredniczy w organizacji kontaktów bezpośrednich i telefonicznych gości i klientów Spółki z członkami zarządu oraz odpowiednimi komórkami Spółki,
- realizuje dyspozycje członków zarządu dot. spotkań z pracownikami i osobami z zewnątrz,
- sporządza harmonogram spotkań i spraw do załatwiania przez poszczególnych członków zarządu,
- przyjmuje, rozdziela i ekspediuje korespondencję Spółki,
- realizuje dyspozycje zarządu dot. pism, odpowiedzi, komunikatów, zaproszeń, życzeń świątecznych itp. adresowanych do kontrahentów, władz i urzędów.

5. Radca prawny:
- formułowanie opinii prawnych i udział w opracowywaniu zarządzeń, regulaminów i przepisów wewnętrznych oraz umów zawieranych z pracownikami i kontrahentami Spółki,
- zastępstwo procesowe,
- prowadzenie ewidencji postępowań przed sądami i organami administracji państwowej,
- analizowanie wydanych przepisów prawnych i informowanie zarządu o ich ewentualnym wpływie na funkcjonowanie Spółki.

X. DZIAŁ  ADMINISTRACYJNY
.
W jego ramach funkcjonują:
1. Główny specjalista ds. administracyjnych - do zakresu jego działania i odpowiedzialności należy:
- prowadzenie ewidencji rzeczowych składników majątkowych Spółki i stosownej dokumentacji,
- zaopatrywanie w materiały, środki pracy, środki czystości i konserwacji,
- nadzór wykonywania napraw bieżących,
- nadzór nad urządzeniami poligraficznymi oraz dbałość o ich stałą gotowość do pracy,
- realizacja potrzeb transportowych środkami własnymi i zewnętrznymi, rozliczanie wykorzystywania środków transportu,
- prowadzenie archiwum akt zakładowych.

2. Główny specjalista ds. technicznych - do zakresu jego działania i odpowiedzialności należy:
- opracowywanie krótkoterminowych i perspektywicznych planów modernizacji w zakresie techniki i technologii produkcji programu,
-  nadzorowanie i koordynowanie przebiegu napraw, remontów i modernizacji obiektów, pomieszczeń, instalacji, systemów i urządzeń wykorzystywanych w procesie tworzenia programu radiowego,
-  współpraca z głównym informatykiem przy opracowywaniu planów modernizacji i rozbudowy infrastruktury informatycznej,
-  sporządzanie, w wymaganej przez Departament Techniki Biura KRRiT formie, analizy stanów, potrzeb i realizacji z zakresu infrastruktury technicznej rozgłośni.

3. Inspektor ds. obrony cywilnej

- planowanie i realizacja zadań obrony cywilnej związanych z ochroną zakładu i pracowników Spółki,
- utrzymywanie stałego kontaktu z właściwymi terytorialnie organami Obrony Cywilnej,
- planowanie i realizacja szkolenia obronnego,
- ewidencjonowanie i przechowywanie aktów normatywnych dot.obronności.

4. Inspektor ds. bezpieczeństwa i higieny pracy

- stały nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników przepisów bhp,
- analizowanie warunków pracy i proponowanie skutecznych środków zapobiegania zagrożeniom w zakresie bhp,
- organizowanie szkoleń pracowników z zakresu bhp,
- sporządzanie harmonogramów i nadzór nad realizacją przez odpowiednie służby zaleceń pokontrolnych wydanych przez osoby i instytucje kontrolujące (Społeczny inspektor pracy, Państwowa Inspekcja Pracy, Państwowa Inspekcja Sanitarna),
- udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz sporządzanie odpowiedniej dokumentacji,
- nadzór nad terminowym przeprowadzaniem badań lekarskich.

5. Inspektor ds. przeciwpożarowych
- organizacja i nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem ochrony przeciwpożarowej majątku i pracowników Spółki,
- nadzór nad właściwym wyposażeniem obiektów Spółki w sprawny, podręczny sprzęt gaśniczy, urządzenia i instalacje ppoż. oraz oznakowanie ewakuacyjne,
- bieżące kontrolowanie przestrzegania przez pracowników przepisów przeciwpożarowych,
- organizacja szkoleń dot. znajomości przepisów przeciwpożarowych i prawidłowego używania podręcznego sprzętu gaśniczego,
- współpraca z Państwową Strażą Pożarną w zakresie profilaktyki ppoż. uwzględniającej specyfikę obiektów Spółki i ich wyposażenia,
- sporządzanie harmonogramów i nadzór nad realizacją zaleceń pokontrolnych wydanych przez Państwową Straż Pożarną.

XI. PEŁNOMOCNIK DS. OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
- ochrona systemów i sieci teleinformatycznych,
- zapewnienie ochrony fizycznej rozgłośni,
- kontrola informacji niejawnych oraz przestrzeganie przepisów o ochronie tych informacji,
- okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
- opracowanie planu ochrony rozgłośni i nadzorowanie jego realizacji,
- szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.


Olsztyn, 29 sierpnia 2011r.

STRUKTURA POLSKIEGO RADIA OLSZTYN SA - zobacz


Data utworzenia: 2011-09-08 19:11:50
Data publikacji: 2011-11-22 08:35:52
Opublikował: Beata Świerkowska
Zatwierdził: Beata Świerkowska
Liczba odsłon: 2933

Historia:

Data publikacji Opublikował Opis zmian
2011-11-22 08:35:52 Beata Świerkowska przeniesienie do działu Struktura Organizacyna
2011-09-22 13:05:51 Beata Świerkowska test poprawności
2011-09-08 19:30:59 Beata Świerkowska publikacja dokumentu
Kontakt z redakcją BIP:
  • Polskie Radio Olsztyn S.A. w likwidacji
  • Radio Olsztyn S.A. w likwidacji, ul. Radiowa 24, 10-206 Olsztyn
  • Beata Świerkowska - Chromy
  • e-mail:
  • tel.: +48 89 526 44 34, +48 89 651 08 12
  • fax: +48 89 526 75 86