Olsztyński Klub Motorowy im. Mariana Bublewicza od sześciu sezonów organizuje wydarzenie z okazji urodzin patrona klubu, które przypadają 25 sierpnia. W tym roku nieodżałowany mistrz kierownicy kończyłby 73 lata. Życie spędził na Warmii, w Olsztynie, gdzie zaczynał przygodę z motocrossem, a potem z rajdami.
Rajd Replica & Classic to sportowo-towarzyskie wydarzenie dedykowane nie tylko fanom postaci tego wielkiego sportowca, ale też miłośnikom klasycznej motoryzacji, wszak Olsztyński Klub Motorowy skupia właścicieli zabytkowych samochodów. Na starcie można więc zobaczyć i preszło półwieczne pojazdy, repliki dawnych rajdówek, sportowe youngtimery, a nawet zwykłe „Maluchy”.
Teoretycznie liczy się dobra zabawa w miłej atmosferze pasjonatów motoryzacji, ale kiedy załogi stają na starcie, nie mają litości dla swoich aut, nawet wspomnianych „Maluchów”.
Rywalizacja przebiega podczas prób sportowych, w trakcie których i z leciwych aut kierowcy wyciskają potencjał. Cztery próby rozegrane zostaną wokół hal Expo Mazury w Ostródzie (dynamiczne odcinki specjalne), zaś nowością podczas tegorocznej edycji będzie wyścig na ¼ mili podczas Moto Festivalu na olsztyńskich Dajtkach. Sprint klasyków i rajdowych replik to raczej niespotykana rywalizacja, więc stanowić będzie nie lada ciekawostkę dla odwiedzających wydarzenie.
Załogi rywalizują w dwóch kategoriach: classic (dedykowana dla aut, które jako modele debiutowały do 1987 roku) i sport (auta, które jako model debiutowały od 1988 roku). Specjalny puchar przewidziany jest dla najszybszej załogi startującej samochodem polskiej produkcji. Wszak Marian Bublewicz swoje początki stawiał właśnie na pojazdach krajowej produkcji: Fiacie 125p i Polonezie.
W bazie rajdu na terenie Moto Festivalu będzie można też obejrzeć wierną replikę rajdowego Poloneza Grupy B, jakim Marian Bublewicz zdobył tytuł Mistrza Polski w 1987 roku.
Więcej na: okm.org.pl i fb/okmotorowy.pl