BIP

BIP Biuletyn Informacji Publicznej

XXIV-38/02/10 - BZP nr 15661 – 2010 z 25.01.2010 r. Wyjaśnienia nr 1 treści SIWZ na usługi ochrony osób i mienia

XXIV-38/02/10   -   BZP nr 15661 – 2010 z 25.01.2010 r.
Wyjaśnienia nr 1 treści SIWZ na usługi ochrony osób i mienia.

Wykonawcy zwrócili się o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Pytania wykonawców i wyjaśnienia zamawiającego przedstawiają się następująco:

Pytanie 1:
Zamawiający w pkt 5 SIWZ warunki udziału w postępowaniu podpunkt 5.2. określił, iż „Wykonał należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie lub nadal wykonuje, co najmniej trzy usługi ochrony osób i mienia w zakresie porównywalnym z przedmiotem niniejszego postępowania”. Prosimy o wyjaśnienie co Zamawiający miał na myśli pisząc „w zakresie porównywalnym”? Czy Zamawiający miał na myśli charakter usługi, czy obiekty na których dana usługa była lub jest pełniona?
Odpowiedź:
W interesie zamawiającego jest wybór  wykonawcy, który posiada doświadczenie w ochronie osób i mienia w firmach o porównywalnej wielkości i charakterze wykonywanej działalności, czyli że oba wymienione w pytaniu kryteria są dla Zamawiającego istotne. Wskazane jest zatem aby wykonawca mógł wykazać się należytym wykonaniem bądź wykonywaniem usług ochrony osób i mienia na rzecz zamawiających u których:
- jednocześnie w obiekcie przebywa kilkadziesiąt osób, w tym kilku gości lub  interesantów;
- pracownik ochrony musi pełnić funkcje recepcyjne wobec gości (ewidencja, wydawanie kart dostępu itp.);
- charakter pracy można określić jako głównie biurowy;
- dozorowi podlega teren posesji.
Należy przez to rozumieć, że nie spełnia warunku firma, która wykaże się wyłącznie doświadczeniem w ochronie obiektów magazynowych bądź konwojowaniu.

Pytanie 2:
W SIWZ Zamawiający nie podaje precyzyjnej informacji o ilości elementów systemów zabezpieczających, które ma zamiar przekazać Wykonawcy do użytkowania i konserwacji. Informacja ta jest niezbędna dla sporządzenia właściwej oferty, uzależnionej od czasu pracy konserwatorów systemów, na który wpływ ma ilość zainstalowanych urządzeń.
Proszę o sprecyzowanie informacji dotyczącej ilości elementów systemów zabezpieczeń technicznych poprzez podanie ilości elementów składających się na poszczególne systemy takie jak sygnalizacja ppoż., kontrola dostępu, monitoring wizyjny (ilość kamer, rejestratorów, czujek ppoż., central, czytników kart, modułów kontroli dostępu itd.).                   
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że zgodnie z § 4 ust. 10 i 14 wzoru umowy (zał. nr 5 do siwz), wykonawca użytkuje i ewentualnie odpowiada w konsekwencji niewłaściwego użytkowania przekazanego sprzętu i systemów, natomiast obowiązek konserwowania i utrzymywania w sprawności, zgodnie z § 11 powołanej umowy, przyjął na siebie zamawiający. Tym samym szczegółowy opis systemów nie jest , zdaniem zamawiającego, niezbędny do konstruowania oferty.
Jednak dla doprecyzowania opisu przedmiotu zamówienia informujemy, że:
- sygnalizacja ppoż. składa się z centralki Telsap 2100 i 202 szt. sygnalizatorów (głównie izotopowych czujek dymu);
- kontrola dostępu składa się z modułu centralnego i 21 czytników kart;
- monitoring wizyjny składa się z rejestratora i 14 kamer.

Pytanie 3:
W związku z zapisem w SIWZ o następującej treści: „Zamawiający zobowiązuje się dbać o konserwację i właściwe działanie sprzętu i systemów, o których mowa w ust. 10” zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający w przypadku awarii systemów ponosił będzie koszty ich napraw na podstawie odrębnych zleceń.
Odpowiedź:
Wszystkie deklarowane do przekazania w użytkowanie wykonawcy systemy są konserwowane i naprawiane przez wyspecjalizowane firmy na podstawie umów długoterminowych.

Pytanie 4:
W § 6 wzoru umowy stanowiącej załącznik do SIWZ znajduje się zapis:
„W przypadku niewywiązywania się przez Wykonawcę z zawartej umowy, Zamawiający może zastosować karę umowną w wysokości nieprzekraczającej 20% wartości wynagrodzenia brutto za miesiąc, w którym wystąpiły przesłanki naliczenia kary”.
Prosimy o wskazanie katalogu elementów i przesłanek, które w ocenie Zamawiającego stanowią o „nie wywiązywaniu się przez Wykonawcę z zawartej umowy”.
Odpowiedź:
Zamawiający nie posiada i nie zamierza tworzyć zamkniętego katalogu elementów i przesłanek wypełniających pojęcie niewywiązywania się z przedmiotowej umowy. Zamawiający będzie się w tej mierze stosował do zasad regulowanych Kodeksem cywilnym, zgodnie z § 10 wzoru umowy.
Zamawiający liczy na podpisanie umowy z wykonawcą, który będzie się z niej wywiązywał należycie, podobnie jak z umów które podał w wykazie wykonanych bądź wykonywanych usług, co z definicji wyklucza realność kar umownych.

Pytanie 5:
W § 1 wzoru umowy stanowiącej załącznik do SIWZ znajduje się zapis:
„8.W ramach wynagrodzenia określonego w § 3 pracownicy Wykonawcy będą pełnić obowiązki recepcyjne wobec gości i interesantów Zamawiającego oraz obsługiwać centralę telefoniczną”.
Prosimy o wskazanie jaki jest katalog obowiązków recepcyjnych wobec gości i interesantów Zamawiającego, a także co Zamawiający rozumie pod pojęciem „obsługi centrali telefonicznej”?
Odpowiedź:
Zamawiający nie tworzy wymagań szczególnych dla wymienionych czynności. Można przyjąć, że najważniejsze z nich sprowadzają się do:
- pisemnego rejestrowania wejść i wyjść osób nie będących pracownikami zamawiającego;
- wydawanie kart dostępu osobom obcym bądź telefoniczne wzywanie pracownika, który „przejmie gościa”;
- łączenie rozmów telefonicznych z numerami wewnętrznymi, które nie zostały wybrane automatycznie (centralka Ericsson 80 , 64 numery wewnętrzne).

Prokurent – Krystyna Byra
(podpis na oryginale)


Data utworzenia: 2010-01-27 13:30:03
Data publikacji: 2010-03-17 09:37:15
Opublikował: Beata Świerkowska
Zatwierdził: Beata Świerkowska
Liczba odsłon: 3211

Historia:

Data publikacji Opublikował Opis zmian
2010-03-17 09:37:15 Beata Świerkowska Przeniesienie do postępowań zakończonych
2010-01-27 13:35:11 Adam Socha korekta, wstawienie myślników
2010-01-27 13:31:54 Adam Socha opublikowany
Kontakt z redakcją BIP:
  • Polskie Radio Olsztyn S.A. w likwidacji
  • Radio Olsztyn S.A. w likwidacji, ul. Radiowa 24, 10-206 Olsztyn
  • Beata Świerkowska - Chromy
  • e-mail:
  • tel.: +48 89 526 44 34, +48 89 651 08 12
  • fax: +48 89 526 75 86